Audition 3. og 5. juni 2025

RADAR SCENE I ASKER

Auditiontider:

Tirsdag 3. juni.

Tider, fra kl. 16.00. Vi deler opp i grupper, hver deltaker mottar epost med informasjon om oppmøtetid.


Avhengig av antall påmeldte kan audition bli delt opp i to runder hvorav den første er digital. Dere vil i så fall bli bedt om å sende inn en video med sang og dialog. 


Sted: 

Radar Scene, Asker kulturhus


Alder:

Fra 9/10 år (født 2015)


Rollene som skal besettes

  • Annie
  • Pepper
  • July
  • Duffy
  • Molly
  • Pepper
  • Kate
  • Tessie
  • Andre barn på barnehjemmet
  • Miss Hannigan
  • Rooster Hannigan
  • Lilly St. Regis
  • Oliver Warbucks
  • Grace
  • Mrs. Greer
  • Anette
  • Cecile
  • Drake
  • Mr. Bundles/Politi/FBI
  • Joan Healy
  • Boyland-søstrene

Til hver av disse rollene velger vi ut to personer, slik at vi får to fulle besetninger som spiller halvparten av forestillingene hver. I tillegg kommer mindre roller.


Sang til audition:


Om du ønsker å avlegge audition for Annie eller et av barna på barnehjemmet må du
forberede èn av følgende sanger: 

  • I morgen
  • Kanskje
  • Møkkaliv

Om du ønsker å avlegge audition for en av Annie eller en av voksenrollene (minimumsalder 14 år for voksenrollene), må du forberede èn av følgende sanger: 

  • Pikebarn
  • Her tror jeg jeg vil like meg
  • Easy Street
  • Smiletimen
  • Jeg manglet noe (kun gutter)
  • I morgen
  • Kanskje

Du trenger kun å forberede sang til musikken/teksten som er lagt ut (ca 60-120 sekunder). På audition skal du fremføre din sang til singback-filen uten vokal.  


Tekst til audition

Forbered deg ved å lese/øve på ett av arkene med replikker. Du bestemmer selv hvilket, men du må også være forberedt på at man kanskje vil bli utfordret på andre tekster enn den du har øvet på. Du behøver ikke å kunne den utenat.


Singback-filer og tekster finner du her:


Sangtekster til barneroller

Sangtekster til ungdom/voksenroller


I morgen - Singback

I morgen - Med vokal

Kanskje - Singback

Kanskje - Med vokal

Møkkaliv - Singback

Møkkaliv - Med Vokal


Pikebarn - Singback

Pikebarn - Guidevokal

Her tror jeg jeg vil like meg - Singback

Her tror jeg jeg vil like meg - Guidevokal

Easy Street - Singback

Easy Street - Guidevokal

Smiletimen - Singback

Smiletimen - Guidevokal

Jeg manglet noe (kun gutter)


Dialoger



Påmeldingsfrist:

Mandag 12. mai


Ta med til audition: Print og fyll ut skjema.


Spørsmål om audition kan rettes til: 

Kristin Børsum Hernandez

kristin@dansesonen.no


Kontingent for deltakelse på musikaloppsetningen og betingelser

Høst 2025: Kr. 2 890,-

Vår 2026: Kr. 1 940,-


Faktura sendes henholdsvis juni 2025 og januar/februar 2026.


MERK: Dette er en foreldredrevet musikal og det forventes at foreldre/foresatte bidrar i ulike arbeidsgrupper i produksjon- og forestillingsperiodene. For mer informasjon om dette, se betingelser for skuespillere og dansere i fanene øverst på denne siden. 


Digital Audition: 

Dersom du ikke har anledning til å delta på audition, kan du kontakte oss for informasjon om hvordan du kan sende inn din audition digitalt. 


Auditionen er åpen for dansere med bakgrunn fra alle typer dansesjangere. Danserne trenger ikke å forberede noe til audition.


Audition tider for dansere

Torsdag 5. juni:

Kl. 16.30-17.00: Felles oppmøte og registrering.

Kl. 17.00-18.00: Innstudering av koreografi.

Kl. 18.00-19.00: Fremføre koreografi inndelt i grupper.



Alder

Fra 14 år (født 2011)


Sted

Vollen idrettshall, dansesalen i underetasjen.


Påmeldingsfrist til danseaudition

Mandag 26. mai 2025


Ta med til audition: Print og fyll ut skjema.


Spørsmål om audition kan rettes til: 

Kristin Børsum Hernandez

kristin@dansesonen.no


Kontingent for deltakelse på musikaloppsetningen og betingelser

Høst 2025: Kr. 2 890,-

Vår 2026: Kr. 1 940,-


Faktura sendes henholdsvis juli 2025 og februar 2026.


MERK: Dette er en foreldredrevet musikal og det forventes at foreldre/foresatte bidrar i ulike arbeidsgrupper i produksjon- og forestillingsperiodene. For mer informasjon om dette, se betingelser for skuespillere og dansere i fanene øverst på denne siden. 


Digital Audition: 

Dersom du ikke har anledning til å delta på audition, kan du kontakte oss for informasjon om hvordan du kan sende inn din audition digitalt. 

Betingelser for deltakelse som skuespiller i musikalen

Det forventes at alle aktører i produksjonen stiller til prøvene som settes opp i prøvetiden fra august og frem til premieren i mars 2026.


Oppsatte prøvetider må prioriteres for å sikre deltakernes trygghet og produksjonens kvalitet. De sentrale rollene må øve hjemme og kunne sine replikker og sangtekster utenat til prøvene.


Faste prøvetider:

Tirsdager kl. 18.15-21.30

Sted: Radar scene, Asker kulturhus


Merk: Ved behov må skuespillerne delta ved koreografiprøver fredager kl. 18.45- 19.45.

Dette informeres om på prøveplanen som sendes ut i forbindelse med oppstart i august. 


Andre viktige prøvedatoer:

  • En helg i november 2025 (fellesprøve for dansere og skuespillere)
  • En helg i januar/februar 2026 (fellesprøve for dansere og skuespillere)
  • Uke 11: Intensivuke (alle involverte, også foreldre)

Full oversikt over prøvetider sendes ut i forbindelse med tildeling av roller. 


Forestillinger

Seks forestillinger i uke 11, mars 2026


Kontingent for skuespillere og dansere på musikaloppsetningen:

Høst 2025: Kr. 2 890,-

Vår 2026: Kr. 1 940,-

Faktura sendes henholdsvis juli 2025 og februar 2026.


Foreldreansvar

Det å få delta på scenen under en helaftens produksjon er en fantastisk erfaring å ta med seg. Musikal er en sammensatt produksjon, og for å få dette til vil vi trenge noe støtte fra foresatte. Vi fordeler oppgaver mellom oss slik at det ikke blir for mye på en person. Målet er at dette blir en hyggelig prosess for alle.


"Annie jr." er en foreldredrevet musikal. Det innebærer at det forventes en innsats av foreldre/foresatte for å få gjennomført produksjonen. Foresatte må regne med å bidra inn på en av følgende grupper: 

  • Scenografi: Planlegge, snekre og ferdigstille scenografi til forestillingen, samt bidra til transport, opp- og nedrigg i Kulturhuset. 
  • Scenearbeidere: Sette seg inn i manus i forkant og jobbe med sceneskift under gjennomføringen av forestillingen. Samt opp- og nedrigg i Kulturhuset. 
  • Rekvisitter: Bidra med å skaffe eller produsere rekvisitter til forestillingen. 
  • Kostymer: Enkel søm og noe tilpasning av kostymer. 
  • Sminke og hår: Planlegge og øve i forkant, samt bidra på forestillingsdagene. 
  • Inspisient/kosegruppe: Sørge for sosiale tiltak på øvelsene, samt jobbe som inspisienter under forestillingene. 
  • Kafe og catering: Organisere og planlegge logistikk, innkjøp og gjennomføring av matservering og kafesalg under forestillingene. 

Ved å takke ja til plassen i ensemblet, bekrefter du (og dine foresatte) at du godtar betingelsene, og prioriterer dette arbeidet frem mot premiere. Kontingenten ligger som en integrert del av betingelsene, og denne er med på å danne økonomisk grunnlag for forestillingen. Når du takker ja til plassen, opptar du en plass i ensemblet, og det er på bakgrunn av disse plassene at vi utarbeider budsjettgrunnlaget for produksjonen. Når aktørene trekker seg etter at produksjonen er i gang, får dette store ringvirkninger og konsekvenser for de involverte. Innbetalt kontingent refunderes derfor ikke. 

Betingelser for deltakelse som danser i danseensembel til Skjønnheten og Udyret jr.

Det forventes at danserne i produksjonen stiller til prøvene som settes opp i prøvetiden fra august 2025 og frem til premieren i mars 2026.


Oppsatte prøvetider må prioriteres for å sikre deltakernes trygghet og produksjonens kvalitet. Danserne må øve hjemme og vedlikeholde koreografi frem til forestilling.  


Faste prøvetider:

  • Fredager kl. 18.45-19.45/ Vollen Idrettshall
  • Koreografiworkshops med ekstern pedagog 6-8 søndager i løpet av prøveperioder

Merk: Ved behov må danserne delta på regiprøver tirsdager kl. 18.15-21.00. Dette informeres om i god tid på forhånd. 


Andre viktige prøvedatoer:

  • En helg i november 2025 (fellesprøve for dansere og skuespillere)
  • En helg i januar/februar 2026 (fellesprøve for dansere og skuespillere)
  • Uke 11: Intensivuke (alle involverte, også foreldre)

Full oversikt over prøvetider sendes ut i forbindelse med tildeling av roller. 


Forestillinger:

Seks forestillinger i uke 11, mars 2026


Kontingent for skuespillere og dansere på musikaloppsetningen:

Høst 2025: Kr. 2 890,-

Vår 2026: Kr. 1 940,-

Faktura sendes henholdsvis juli 2025 og februar 2026.


Foreldreansvar

Det å få delta på scenen under en helaftens produksjon er en fantastisk erfaring å ta med seg. Musikal er en sammensatt produksjon, og for å få dette til vil vi trenge noe støtte fra foresatte. Vi fordeler oppgaver mellom oss slik at det ikke blir for mye på en person. Målet er at dette blir en hyggelig prosess for alle.


"Annie jr." er en foreldredrevet musikal. Det innebærer at det forventes en innsats av foreldre/foresatte for å få gjennomført produksjonen. Foresatte må regne med å bidra inn på en av følgende grupper: 

  • Scenografi: Planlegge, snekre og ferdigstille scenografi til forestillingen, samt bidra til transport, opp- og nedrigg i Kulturhuset. 
  • Scenearbeidere: Sette seg inn i manus i forkant og jobbe med sceneskift under gjennomføringen av forestillingen. Samt opp- og nedrigg i Kulturhuset. 
  • Rekvisitter: Bidra med å skaffe til veie eller produsere rekvisitter til forestillingen. 
  • Kostymer: Enkel søm og noe tilpasning av kostymer. 
  • Sminke og hår: Planlegge og øve i forkant, samt bidra på forestillingsdagene. 
  • Inspisient/kosegruppe: Sørge for sosiale tiltak på øvelsene, samt bidra som inspisienter under forestillingene. 
  • Kafe og catering: Organisere og planlegge logistikk, innkjøp og gjennomføring av matservering og kafesalg under forestillingene. 

Ved å takke ja til plassen i ensemblet, bekrefter du (og dine foresatte) at du godtar betingelsene, og prioriterer dette arbeidet frem mot premiere. Kontingenten ligger som en integrert del av betingelsene, og denne er med på å danne økonomisk grunnlag for forestillingen. Når du takker ja til plassen, opptar du en plass i ensemblet, og det er på bakgrunn av disse plassene at vi utarbeider budsjettgrunnlaget for produksjonen. Når aktørene trekker seg etter at produksjonen er i gang, får dette store ringvirkninger og konsekvenser for de involverte. Innbetalt kontingent refunderes derfor ikke. 

Share by: